رئیس دانشگاه تبریز از راه‌اندازی دوره‌های مشترک در مقاطع تحصیلات تکمیلی به منظور توسعه همکاری‌های بین‌المللی با برخی از دانشگاه‌های کشور ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.

میررضا مجیدی امروز در گفت‌وگویی با بیان اینکه در روزهای اخیر بازدیدی به منظور گسترش و توسعه همکاری‌های بین‌المللی و نیز عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه‌ها از دانشگاه‌های بزرگ و عمده شرق کشور صورت گرفت، اظهار داشت:
در این سفر که با هماهنگی‌های قبلی صورت گرفته و نیز حمایت کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای ارزروم و طرابوزان از 6 دانشگاه شرق کشور ترکیه شامل دانشگاه‌های ایغدیر، آتاترک ارزوم، کافکاس، صنعتی ارزوم، فنی کارادنیز و آرداهان بازدید و با مسوولان این دانشگاه‌ها ملاقات و راه‌های توسعه همکاری بیشتر را بررسی کردیم.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان این نکته که در بازدید از دانشگاه ایغدیر تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین روسای دانشگاه‌ها به امضا رسید که در همین راستا راه‌اندازی دوره‌های مشترک در 12 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 4 رشته در مقطع دکترا و نیز طرح اراسموس پلاس مورد تاکید و تایید وزارت علوم دو کشور به زودی آغاز خواهد شد.

به گفته وی در همین راستا  همچنین دفتر دانشگاه تبریز در دانشگاه ایغدیر راه‌اندازی خواهد شد و گروهی از اعضای هیات علمی آن دانشگاه به زودی جهت مذاکره با اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز و بررسی چگونگی پیشبرد طرح‌های پژوهشی مشترک و نیز مذاکره جهت چگونگی استفاده از امکانات آزمایشگاهی به تبریز سفر خواهند کرد.

به گفته وی، این دانشگاه در حال حاضر نیز در عرصه‌های جهانی بسیار فعال بوده و هم‌اکنون با نزدیک 200 دانشگاه از کشورهای مختلف دنیا  قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری دارد که از این تعداد حدود 80 دانشگاه از کشور جمهوری ترکیه است.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و 457 هزار مترمربع فضای آموزشی،کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه‌های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده‌دار بخش بزرگی از مسوولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه‌های بین‌المللی است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.