شرایط تحصیل و پذیرش از دانشگاه های ترکیه

دانشگاه های ترکیه از اعتبار بین المللی برخوردارند و مدارک آن ها در سراسر دنیا معتبر می باشد.
دروس در دانشگاه های ترکیه به صورت ترمی- واحدی ارائه می شود و کلاس ها در 3 ترم پاییز، بهار و تابستان برگزار می شود که ترم پاییز از ماه اکتبر و انتهای ژانویه، ترم بهار از ماه فوریه تا ماه ژوئن و ترم تابستان از ماه جولای تا آگوست می باشد.
یکی از شروط اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه جهت تحصیل در ترکیه داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها می باشد.
آزمون ورودی برای هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار می شود و شرایط سنی ندارد و داوطلبان با هر سنی و تنها با داشتن مدرک دیپلم دبیرستان می توانند در این آزمون شرکت کنند.
زبان تدریس در اغلب دانشگاه های ترکیه ، ترکی استانبولی است و برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ترکی استانبولی ندارند دوره های رایگان یادگیری زبان برگزار می شود.

دانشجویانی که برای بورس تحصیلی ترکیه واجد شرایط هستند و همچنین دانشجویانی که به زبان ترکی تسلط ندارند می تواننداز آموزش رایگان زبان ترکی برای یک دوره ساله استفاده کنند.
برای تمام دانشجویانی که تركی صحبت نمی كنند، آموزش زبان پیش نیاز برنامه دانشگاهی آنها است. دانشجویان میتوانند از برنامه آموزشی زبان ترکی در دانشگاه خود نیز استفاده کنند.
دوره های زبان ترکی در شهرهایی که در آن مرکز آموزش ترکیه (TÖMER) واقع شده است، برگزار می شود. انتظار میرود که دانشجویان با سطح سواد C1 وارد دانشگاه شوند .

سطح گواهی زبان ترکی:
مبتدی (A1 و A2)
متوسط (B1 و B2)
پیشرفته (C1 و C2)

 

در ابتدای امر برای ورود به امر پذیرش دانشگاه در ترکیه باید مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نماید .


مراحل اخذ پذیرش در ترکیه :

1_ در مرحله اول پس از مشخص نمودن دانشگاه خود در ترکیه می بایست فرم پذیرش دانشگاه را تکمیل نموده و ارسال می نمایید .
2_ در این قدم شما پس از تکمیل نمودن فرم پذیرش دانشگاه ، در خواست خود را ارائه نموده و مدارک تحصیلی مورد نیاز دانشگاه را به دانشگاه تسلیم نمایید .
3_در صورت پذیرفته شدن شما توسط دانشگاه برای شما نامه پذیرش صادر خواهد شد .

مدارک مورد نیاز برای پذیرش ترکیه :

*ارائه اصل مدارک هویتی
*ارائه اصل پاسپورت
*شرکت در آزمون (YÖS) در کشور ترکیه و کسب نمره مورد قبول
*ترجمه و اصل مدارک تحصیلی دیپلم و ریز نمرات
*ترجمه و اصل مدرک پیش دانشگاهی
*ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا (TÖMER) ترکی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.