⁣اردوغان: اجازه کار برای دانشجویان خارجی در ترکیه فراهم می‌شود

«⁣رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که به زودی اجازه كار برای دانشجویان میهمان و همچنین فارغ التحصیلان خارجى در ترکیه فراهم خواهد شد»
به گزارش وبسایت TRT فارسی:
⁣رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع دانشجویان خارجی در استانبول اظهار داشت: تاكنون دانشجویان میهمان اجازه كار در ترکیه را نداشتند، اما به زودی برای آنها و همچنین فارغ التحصیلان میهمان اين مانع را رفع خواهيم كرد.

ادامه سخنان رئیس جمهور ترکیه به شرح زیر است:

« تمام دانشجویان ميهمان دیگر بدون انتظار سه ماهه تحت پوشش بیمه درمان قرار خواهند گرفت. همچنین بهره تاخیر در بدهی حق بیمه این دانشجویان نیز حذف شده است. دانشجویان ميهمان بدون مراجعه به اداره مهاجرت، کارت اقامت از دانشگاه‌های خود دريافت خواهند کرد. ۱۱۵هزار دانشجوی مهمان در کشورمان حضور دارند که در چارچوب طرح «بورس دولتی ترکیه» در اینجا تحصیل می کنند.

از هر منطقه جهان دانشجو داریم. هدف ما افزایش تعداد دانشجویان مهمان به میزان ۳۵۰ هزار نفر است. بدین ترتیب در بین ۵ کشور جهان که بیشترین دانشجوی مهمان در آن حضور دارند، قرار خواهیم گرفت.

بنیاد معارف ترکیه با فعالیت‌های خود در آفریقا و بالکان در زمینه آموزش در محل خود گسترش یافته است. تنها ۱۰ هزار دانشجو در آفریقا به وسیله پروژه‌های این بنیاد آموزش می بینند. همچنین مؤسسه یونس امره نیز با مراکز فرهنگ ترکیه که تعداد آن‌ها به ۵۵ رسید فعالیت‌های بسیار خوبی انجام می دهند. در واقع تمامی فعالیت‌های مشابه را در دوره جدید با هماهنگی بیشتر و همکاری نزدیک اجرا خواهیم کرد…»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.