• انگیزه نامه تحصیلی چیست؟
  • بخش های مختلف انگیزه نامه تحصیلی یا همان SOP کدام اند؟
  • نکات مهم انگیزه نامه تحصیلی چیست؟
  • آیا انگیزه نامه تاثیری در روند قبولی دانشگاه دارد؟
 
 

انگیزه نامه تحصیلی چیست؟

در این مقاله انگیزه نامه تحصیلی و روش های درست نوشتن آنرا باهم بررسی می کنیم. افرادی که قصد مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور را دارند باید حتما اطلاعات کافی در خصوص نحوه نوشتن انگیزه نامه را داشته باشند. انگیزه نامه تحصیلی یا همان Statement Of Purpose، نامه ای است که دانشجو میبایست زمان ثبت نام همراه با دیگر مدارک مورد نظر برای دانشگاه ارسال کند. قابل ذکر است همیشه کامل بودن مدارک تاثیر به سزایی در روند اخذ پذیرش دانشگاه مورد نظر را خواهد داشت که انگیزه نامه تحصیلی هم بخشی از این مدارک می باشد.

 

 

فایل ویدیویی و صوتی انگیزه نامه تحصیلی چیست؟



بخش های مختلف انگیزه نامه تحصیلی یا همان SOP کدام اند؟

نظم و دقت همیشه یکی از فاکتورهای مهم در دانشگاه های سراسر دنیا می باشد. بدیهی است هرچقدر یک دانشجو یا متقاضی از نظم بیشتری برخوردار باشد در سطح بیشتری از توجه مسئولین دانشگاه قرار می گیرد حال این نظم اگر از همان ابتدا یعنی زمان ارسال مدارک رعایت شود تاثیر چشمگیری در روند قبولی متقاضی خواهد داشت، یکی از مدارکی که برای دانشگاه از اهمیت به سزایی برخوردار است انگیزه نامه تحصیلی است. اینکه متقاضی بیان کند :

• چه سوابق تحصیلی قبل از این دانشگاه دارد؟
• قصد تحصیل در چه رشته و چه مقطعی را دارد؟
• آیا در مورد دانشگاه و سطح علمی آن تحقیق کرده است؟
• علت اینکه متقاضی این دانشگاه به خصوص را انتخاب کرده است چیست؟
• در صورت قبولی آیا دانشجو خواهد توانست فوایدی هم برای دانشگاه داشته باشد؟
• اهداف دانشجو پس از فارق التحصیلی از این دانشگاه چیست؟

رعایت این موارد هنگام نوشتن انگیزه نامه می تواند تاثیر مثبتی در ذهن مخاطب ایجاد کند چرا که خود را فردی با برنامه و انگیزه بالا نشان می دهد و هدف خود را از تحصیل در این دانشگاه مشخص کرده است.

 

 

چند اصل مهم و ضروری هنگام نگارش انگیزه نامه تحصیلی همواره باید مورد توجه قرار بگیرند. از این اصول می توان به ذکر جزئیات و شرح کامل سوابق تحصیلی پرداخت. اینکه متقاضی قبلا در چه رشته یا رشته هایی تحصیل کرده، چه دوره های آموزشی گذرانده و چه مدت از پایان این دوره ها گذشته است برای دانشگاه از اهمیت زیادی برخوردار هست.

مواردی مشاهده شده که متقاضی به علت داشتن گپ تحصیلی بالا (فواصل زمانی بین تحصیل در دو مقطع مختلف یا آخرین مقطع تا زمان ثبت نام در دانشگاه جدید) موفق به اخذ پذیرش نشده است بنابراین ذکر این جزئیات تبدیل به امری مهم در خصوص نوشتن انگیزه نامه تحصیلی شده است.
آیا انگیزه نامه تاثیری در روند قبولی دانشگاه دارد؟
همانطور که اشاره کردیم نوشتن انگیزه نامه می تواند تاثیر به سزایی در قبولی یا عدم قبولی متقاضی داشته باشد. با نگارش صحیح انگیزه نامه دانشگاه متوجه هدفمند بودن و آمادگی بالای دانشجو در جهت رسیدن به اهدافش خواهد شد بنابراین توصیه می شود حتما قبل از ارسال مدارک نکات مهم نوشتن انگیزه نامه تحصیلی در وب سایت yoshazirlik-group.com را به دقت مطالعه کنید تا شانس شما جهت اخذ پذیرش بیشتر شود. همچنین می توانید همواره از طریق راه های ارتباطی از جمله واتساپ یا صفحه تماس با ما از مشاوره با ما بهره مند شوید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.